A kudarcban dac, a háborúban elszántság, a győzelemben nagylelkűség!
![]() |
Jelenleg csak Gamma, Delta, Zeta, Theta, Kappa, Lambda, Mű és Xi szerverekre vonatkozik. |
![]() |
A foglalási procedúra során is - akárcsak a városalapításnál - fenn kell állnia a megfelelő feltételeknek ahhoz, hogy sikerrel járhass.
Foglaláshoz szükséged lesz:
Mielőtt bármibe belekezdenél első dolgod, hogy meggyőződj róla, megvan-e a megfelelő kulturális szinted. Minden játékos 2. szinten kezd, tehát egyből lehetősége van egy új város alapítására/foglalására. Hogy elérd a 3. kulturális szintet, 3 kultúrpontra van szükséged, hogy a 4. szintet, ahhoz 9 pontra, és így tovább.
A következő kulturális szinthez szükséges kultúrpont számítása: n-edik kulturális szinthez (n-2)*(n-1)*1,5
A kulturális szint határozza meg, hány városod lehet.
Az első foglalásodhoz az alábbi lépések vezethetnek:
1. Építsd fel a raktárat minimum 11. szintre.
2. Építsd fel az akadémiát minimum 28. szintre. (Ezen a szinten lehet kifejleszteni a hódítást.)
3. Fejleszd tovább a raktáradat 23. szintre (vagy ha az akadémián kifejlesztetted a kerámiát, akkor elég a 20. szintig). Ez azért szükséges, mert a Hódítás fejlesztéshez 16.000 egység ezüst kell.
4. Fejleszd ki az akadémián a gyarmatosító hajót és a hódítást.
5. Építsd fel a kikötőt minimum 20. szintre.
6. Építs egy gyarmatosító hajót.
7. Keress magadnak egy várost, amit el szeretnél foglalni.
Első lépésben felkelést kell szítanod a városban. Ezt a hódítás kifejlesztése után tudod megtenni, ha támadásnál a “Felkelés kirobbantása” opcióval támadsz.
A felkelés kirobbantásához nem szükséges a gyarmatosító hajót is küldened a sereggel.
Felkelést olyan sereg, ami pusztán szárazföldi egységekből áll ki tud robbantani (pl. ha a szigeten lévő várost szeretnéd elfoglalni, akkor hajók nélkül is tudod lázítani).
A felkelés akkor robban ki, ha a városban az összes szárazföldi védőegység elesik.
Fontos: A célpontod bárki lehet, akár 200 ponttal rendelkező város is, de az egyéni megítélésedtől függ, hogy az adott - akár pici - városra érdemes-e a drága gyarmatosító hajót, és a még drágább kulturális szintet rááldozni. A célodat alaposan gondold át, mert már elfoglalt várost feladni nincs lehetőséged!
8. Első 12 óra, a felkelés elkezdődött!
Amennyiben sikeresen szítottad a felkelést, akkor egy ilyen jelentést kapsz:
és megkezdődik a felkelés, amit a városaidban láthatsz:
"Itteni felkelések" alatt látod, ha nálad szították, "Külső felkelések" alatt látod, ha te szítottad máshol.
Ezen első 12 óra alatt a várost nem tudod elfoglalni. Ebben az időszakban a város eredeti tulajdonosa tud egységeket képezni, segítséged hívni és fogadni, teljesen uralma alatt marad a város.
Természetesen ilyenkor is lehet támadni a várost, ezzel a védelem kiépítését megakadályozhatod vagy lassíthatod.
9. Második 12 óra, Zajlik a felkelés!
Ezalatt az időtartam alatt, a város elég sérülékeny ahhoz, hogy elfoglalhasd. Jelenleg a bent lévő csapatok védik a várost, tartják kordában a felkelést. Még mindig az eredeti tulajdonos irányítja a várost.
Ekkor jön el az idő a cselekvésre. Meg kell támadni a várost úgy, hogy csapataid ezen időszak alatt érjenek be (tehát ha 10 óra az út a gyarmatosító hajóval, akkor a lázadás szításának időszaka alatt már elindíthatod, lényeg, hogy a felkelés kiteljesedésének időszakában érkezzenek a célponthoz az egységek).
A gyarmatosító hajó mellé itt szárazföldi egységeket (szállítóhajón, akkor is, ha a célpont város a szigeteden van) és tengeri egységeket egyaránt küldened kell. A gyarmatosító hajót már nem lázítással, hanem normál támadással kell indítani!
Amennyiben tengeren, és szárazföldön is győz ez a csapat, akkor azonnal a támadóé a várost.
Fontos: Csak az a játékos foglalhatja el a várost, aki a felkelést szította. Egy városban több játékos is szíthat felkelést egyszerre, és egy játékos több városban is lázíthat.
Példa:
A, B - hódító játékosok
C - Foglalni kívánt város
“A” játékos megtámadja “C” várost lázítás opcióval, kitör a lázadás. Eltelik 6 óra, “B” játékos is megtámadja “C” várost, és egy másik lázadást is kirobbant. Ekkor két óra ketyeg a városban, az egyik “A” játékosé 6 órával, a másik “B” játékosé 12 órával. 6 óra elteltével “A” játékosnak foglalhatóvá válik a város (neki megkezdődik a második 12 óra), de “B” játékosnak csak további 6 óra múlva nyílik meg a foglalás lehetősége (amikor az ő első 12 órája letelik). Amennyiben “A” játékos nem foglalja el ezen idő alatt a várost, akkor “B” 6 óra múlva megteheti.
10. Győzelem!
Sikeresen vetted az akadályokat, a felkelés szítása után nem hagytad, hogy a kiszemelt város felépítse a védelmét, a 12 óra elteltével beérkezett a gyarmatosító hajót is tartalmazó támadásod. Ezzel legyőzve minden védelmet azonnal elfoglaltad a várost.